گناباد - تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گناباد و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان روز یکشنبه طی مراسمی از سوی روسای این دو مرکز آموزش عالی در گناباد امضا شد.

تفاهمنامه همکاری دانشگاههای علوم پزشکی گناباد و خاتم النبیین افغانستان امضا شد

به گزارش قدس انلاین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: این تفاهمنامه با هدف توسعه همکاریهای آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، مشارکت در نشر فرهنگ، اتحاد و انسجام اسلامی و بهره‌مندی متقابل از ظرفیت و امکانات و توسعه ارتباطات علمی اساتید و دانشجویان منعقد شد.

دکتر رضا احمدی افزود: همچنین در این تفاهمنامه بر استفاده از ظرفیتهای دو طرف برای برگزاری دوره‌های علمی دانشجویان علوم پزشکی، همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های مجازی، تبادل تجارب، انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی در حوزه پزشکی، برپایی همایشها و کنفرانسهای علمی مشترک و همکاری در جهت توسعه سلامت در افغانستان تاکید شده است.

رئیس دانشگاه خاتم النبیین افغانستان نیز گفت: تعامل علمی با ایران و استفاده از تجارب برای پیشرفت در عرصه های مختلف پزشکی از جمله رویکردهای این دانشگاه است.

دکتر سید عبدالقیوم سجادی افزود: حضور کشورهای غربی در افغانستان فضای سکولاریست و لیبرالیستی در کشور ایجاد کرده است، به همین دلیل برخی تصور می کردند دانشگاه خاتم النبیین باید با رویکرد فرهنگ غربی اداره شود اما رویکرد دینی در این دانشگاه حاکم است.

دانشگاه پزشکی خاتم النبیین کابل افغانستان با حدود پنج هزار دانشجو و ۱۸۰ عضو هیات علمی در رشته های مرتبط پزشکی در سه شعبه کابل، غزنی و جاغوری فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.